Re: Root paswoord en Gnome2

Op 27-07-12 07:10, Wouter Verhelst schreef:

> Bij de eerste keer dat je om een root-wachtwoord gevraagd wordt, zou je
> normaal gezien een optie moeten zien om het wachtwoord te onthouden.
> Uitzetten die handel.

Ik zal hem binnenkort een keer herstarten, en dan goed opletten.
Op het moment opent hij zomaar een root-terminal.

> Waarschijnlijk via gconf, maar ik weet de details niet.

Daar had ik niets kunnen vinden, anders dan "opslaan in de keyring", en
dat had ik uitgezet. Een actie om paswoorden op te ruimen in de keyring
hielp ook al niet.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.