Re: local virt-install

Op 18-07-12 11:42, Paul van der Vlis schreef:

> [...]

Ik heb bovenstaande voor elkaar gekregen. Het heeft deze drie bestanden
nodig:
http://ftp.nl.debian.org/debian/dists/wheezy/main/installer-amd64/current/images/MANIFEST
http://ftp.nl.debian.org/debian/dists/wheezy/main/installer-amd64/current/images/netboot/debian-installer/amd64/linux
http://ftp.nl.debian.org/debian/dists/wheezy/main/installer-amd64/current/images/netboot/debian-installer/amd64/initrd.gz
Ik heb "--location=/data/installer-amd64" gebruikt in mijn config en
deze mappenstructuur op disk:
/data/installer-amd64/current/images/netboot/debian-installer/amd64/ .

Toch voelt dit niet goed. Ik wil iets wat ook werkt als de boel in
ombouw is en dit download nog steeds modules. (Vorige week kreeg ik nog
een melding dat de modules niet bij het kernel pasten.)

Wat ik nu doe is een bestaand disk image kopieren, dit werkt goed:
---------
cp -a /data/skel.qcow2 /data/$VM.qcow2
virt-install -d --name=$VM --ram 1024 \
  --import \
  --os-variant=debianwheezy \
  --disk path=/data/$VM.qcow2,format=qcow2,bus=virtio,cache=none \
  --network bridge=br0,model=virtio \
  --controller=virtio-serial \
  --graphics none
--------

Wat ik dan nog wel moet doen is de hostnaam aanpassen, en de ssh key,
paswoorden, en ik vergeet vast nog wel wat. Maar dat kan wel automatisch
lijkt me. Wellicht is het ook een idee om skel.qcow2 al van te voren te
voorzien van updates (mounten, chrooten, dist-upgrade) zodat het
enigsinds up-to-date blijft.

Maar misschien verveel ik jullie...