Re: local virt-install

On Mon, Jul 16, 2012 at 02:47:18PM +0200, Paul van der Vlis wrote:
> [...]

Het package 'virtinst' blijkt "virt-install" te leveren.

> Allereerst bedankt voor het meedenken!
>
> Ik verwacht op deze "location" zaken die normaal op een installer CD
> staan. Dat zijn eigenlijk geen dingen die je in je installatie nodig
> hebt, ze zijn alleen nodig tijdens de installatie.
>
> Toch is die "copy" wellicht interessant om te gebruiken in plaats van
> een installer. Maar ik heb gezocht in de manual van virt-install en daar
> komt het niet in voor.

Het is 'copy:'  ( en 'file:' ) wat ik bedoel.
In 'http:' zit ook een dubbele punt, net als alle andere URLs.

Oorspronkelijk was er

het zomaar vervangen door '--location=/mnt' is wat kort door de bocht.

Met '--location=file:///mnt/' lijkt het weer meer op een URL

> Ik heb nog gezocht op mijn systeem, maar geen multistrap gevonden,
> het lijkt er dus op dat virt-install het niet gebruikt.

Multistrap komt uit het gelijknamige package.

Ik had maandagochtend multistrap er bij gehaald als voorbeeld van een
andere URL. Ondertussen heb ik ook virt-install ge-installeerd en
daarmee ook de manual page van het programma.

Een stuk uit the fine manual

    -l LOCATION, --location=LOCATION
      Distribution tree installtion source. virt-install can recognize
      certain distribution trees and fetches a bootable kernel/initrd pair
      to launch the install.

Je zult dus "--location=/mnt/" moeten uitbreiden tot zo iets als
 "--location=/mnt/directory/met/kernel_plus_initrd/"

While reading the fantastich manual zag ik een andere mogelijkheid
voor local virt-install

 Installation Method options
      -c CDROM, --cdrom=CDROM
        File or device use as a virtual CD-ROM device for fully virtualized
        guests.  It can be path to an ISO image, or to a CDROM device.

Van die optie verwacht ik dat het de "loop mount" doet en de directory
met kernel en initrd vindt.

> And is there a policy on top-posting vs. bottom-posting?
Yes.