Re: gps-navigatie: advies?

Op 8 juli 2012 16:12 heeft Paul Gevers <paul@climbing.nl> het volgende
geschreven:

> [...] Mijn Garmin GPS (Oregon) kan ik prima
> benaderen onder Linux, het ziet het gewoon als usb bestandssysteem.

Dat de Garmin gezien wordt als een usb-schijf had ik ook gezien; dit
stond ook op de website vermeld en deed mij (hoe naief)
veronderstellen dat het installeren van nieuw kaartmateriaal neer zou
komen op downloaden van Garmin, kopiëren en eventueel activeren met
een (persoonlijke) passcode. Uit Pauls woorden concludeer ik dat dat
inderdaad geldt voor kaarten van OSMF:

> (Openstreetmap) kaarten kan ik er (na conversie naar het Garmin formaat)
> gewoon naar toe kopiëren. Betaalde kaarten heb ik niet, dus ook niet
> geprobeerd.

Maar ik had het device aanschaft in combinatie met een abonnement op
kaartupdates, en daar heb je dus een Windows-pc voor nodig. Ten eerste
voor het downloaden, ten tweede voor het installeren. In de woorden
van Garmin Support:
[quote]
The Lifetime Map Updates require a Windows or Mac computer, as does
the registration
process. You can telephone in to register by phone if you wish, but
the map updates
would definitely require a Windows or Mac computer. Sorry for any inconvenience.
[/quote]

Een alternatief werd niet geboden.

Vriendelijke groeten,
Arjen Bax