Over elkaar liggende partities?

Hoi,

Bij het vervangen van een harddisk kom ik het volgende rare probleem
tegen. De partities van een disk liggen net iets over elkaar:
------
   Device  Boot Start       End      Blocks   Id  System
/dev/sda1           1    121455   975585280   fd  Linux raid autodetect
/dev/sda2      121455    121602     1175552   fd  Linux raid autodetect
------

Toch simpel aangemaakt met de Debian installer...

Toen ik bij de nieuwe disk partities aanmaakte met fdisk werd dit zo:
-------
   Device  Boot Start       End      Blocks   Id  System
/dev/sdb1           1    121455   975587256   fd  Linux raid autodetect
/dev/sdb2      121456    121601     1172745   fd  Linux raid autodetect
-------

De nieuwe disk is qua hardware exact dezelfde als de eerste. De raid
laat zich nu niet herstellen, want de partitie is te klein. Omdat het om
swap gaat is dit geen groot probleem, ik ben van plan de tweede partitie
op de eerste disk te gaan verwijderen en opnieuw aan te maken.

Verder viel me op dat toen ik de disk op een andere machine bekeek, de
eerste partitie begon op "2048", vreemd...