Re: NFS traag

Op 26-05-12 18:15, Geert Stappers schreef:

> Wat ik zou controleren, is het Domain Name Server gebeuren.
> Wederzijdse vermelding in /etc/hosts als er geen DNS is.

Gaf geen verbetering. Maar de mount gebeurd ook op IP.

> Je schrijft dat dezelfde disk(ruimte) ook beschikbaar is als samba share.
> Hoe zit het dan met file locking?

Op het moment is er daar maar 1 persoon die NFS gebruikt, en de data
wordt alleen door hem gebruikt.

Ik gebruik echter al lang NFS en Samba op dezelfde bestanden door
elkaar, en dit geeft eigenlijk nooit problemen.

Wel is het zo dat het meestal klanten waar vrijwel alles onder Linux
wordt gedaan, met enkele uitzonderingen (vaak de boekhouding o.i.d.).

> Wat is het effect van geen samba share op dezelfde schijf?

De klant had niet zoveel zin dat te testen.

> Mmmmm, kom je dat in de wereld van jumbo packets?
> Ik kan mij voorstellen dat de netwerkswitch en 1 van de hosts
> overweg kan met grote netwerkpakketten en de andere host niet.
> En dat dan de tijd op gaat aan
>   "groot packet ontvangen, stuur a.u.b. meerdere kleintjes"

Daar heb ik eerlijk gezegd weinig ervaring mee.

Ik kan me voorstellen dat bij het uitpakken van een groot zip bestand er
veel data heen en weer moet.

Klant heeft eerst een bruikbare oplossing en wil het even laten rusten,
zelf ga ik er misschien nog wel eens mee aan de slag.