Re: advies gevraagd: een ssd ipv één hdd in laptop met twee hdd's

Op woensdag 23-05-2012 om 10:00 uur [tijdzone +0200], schreef Paul van der Vlis:
Op 23-05-12 00:45, Mark Stunnenberg schreef:

> Eventueel als je genoeg intern geheugen hebt:
> - /var/log/ /var/spool /var/tmp ook een tmpfs van maken

Bedenk wel dat alles weg is na een reboot. Bij /var/log kan dat
misschien nog, maar bij /var/spool lijkt me dat in veel gevallen toch
ongewenst, denk b.v. aan /var/spool/mail of /var/spool/cups of
/var/spoo/postfix.

De bestanden die in /var/tmp komen horen een reboot te kunnen overleven,
daarom komen ze in /var/tmp en niet in /tmp. Dit lijkt me dus ook niet
juist.

Zinnig is misschien nog de cache van je browser.

Ja, hier zijn de meningen kennelijk verdeeld. Verschillende sites raden dit toch aan. Zie bijvoorbeeld een uitvoerige artikel op de site van Arch Linux: https://wiki.archlinux.org/index.php/Solid_State_Drives
Tsja, ik weet het ook niet, hoor...

Nog een andere vraag over de geschikte capaciteit van een ssd: tot nu toe neemt mijn huidige Debian 27 GB ruimte in beslag, inclusief /home. Niet veel. Waarschijnlijk is 128GB beter passend dan 256GB. Misschien is 64Gb te klein is, en niet bevorderlijk voor de snelheid als het bijna vol is. Maar als daar alleen Debian zonder /Home zit... Ik weet het niet, wat raden jullie aan?

Frank