Re: advies gevraagd: een ssd ipv één hdd in laptop met twee hdd's

Op 23-05-12 00:45, Mark Stunnenberg schreef:

> Eventueel als je genoeg intern geheugen hebt:
> - /var/log/ /var/spool /var/tmp ook een tmpfs van maken

Bedenk wel dat alles weg is na een reboot. Bij /var/log kan dat
misschien nog, maar bij /var/spool lijkt me dat in veel gevallen toch
ongewenst, denk b.v. aan /var/spool/mail of /var/spool/cups of
/var/spoo/postfix.

De bestanden die in /var/tmp komen horen een reboot te kunnen overleven,
daarom komen ze in /var/tmp en niet in /tmp. Dit lijkt me dus ook niet
juist.

Zinnig is misschien nog de cache van je browser.