Re: advies gevraagd: een ssd ipv één hdd in laptop met twee hdd's

Bedankt voor de aanvulling, Mark!

Op 23-05-12 heeft Mark Stunnenberg<mark@databoss.nl> het volgende geschreven:
> Nog een paar dingen als aanvulling:
>
> - swap partitie niet op ssd
> - /tmp als tmpfs (ramdisk)
> - mount / met noatime, nodiratime
>
> Eventueel als je genoeg intern geheugen hebt:
> - /var/log/ /var/spool /var/tmp ook een tmpfs van maken

Betekent dit dat RAM in feite gebruikt wordt als swap? Ik heb ergens
gelezen dat dat aangeraden wordt, indien men over voldoende
ram-geheugen beschikt. Ik heb zelf 4 GB.

> TRIM support kan je checken met: hdparm -I /dev/sda

Ik heb laptop niet bij me, zit op mijn werk. Ik zal het eens vanavond checken.

Ik kom daar vanavond op terug.

In ieder geval kan ik gerust een ssd bestellen!

Hartelijke groeten,
Frank Voncken