Re: advies gevraagd: een ssd ipv één hdd in laptop met twee hdd's

Op 22-05-12 23:01, Steven Post schreef:
> On Tue, 2012-05-22 at 21:26 +0200, Frank Voncken wrote:
> [...]
>
> Dit kan gemakkelijk door gebruik te maken van verschillende partities,
> zo kunnen / en /boot op de ssd staan, terwijl /home (ik vermoed dat al
> je foto's hierin staan?) op de hdd staat.

Uiteraard kun je ook /home op je ssd laten en alleen enkele
subdirectories zoals /home/frank/fotos naar de hdd verplaatsen.

Het wordt allemaal geregeld vanuit /etc/fstab, maar het kan ook met de
hand, iets als dit:

mkdir /home/frank/test
mount /dev/sdb1 /home/frank/test

Ter informatie: Skype doet het ook prima onder Debian.