Re: SSD write cache [was: Re: MoboRAID & Boot Partitie]

On 05/14/2012 10:23 AM, Wouter Verhelst wrote:

Hoi,

> In plaats daarvan zou ik je HDD ergens mounten waar die niet constant
> actief moet zijn, zodat je je grote bestanden met symlinks (of beter
> nog, met git-annex) beschikbaar kunt maken wanneer nodig. Dat laat toe
> dat je hard disk een spindown doet wanneer die niet in gebruik is, en
> dan heb je alleen je SSD nodig.
>
> Moet volgens mij een stuk sneller draaien zo.

Was net bezig een vergelijkbare reactie te schrijven. Alleen gaat het,
als ik de eerdere postings goed gelezen heb om een 16GB SSD en een 500GB
HDD. Die 16GB zou voor mij niet genoeg zijn: op mijn laptop zou ik
ongeveer 32GB nodig hebben op de SSD.

groet,

Winfried