Re: MoboRAID & Boot Partitie

Hallo Mark, Wouter en Paul,

@Wouter: 'De wereld op zijn kop'

Hou er van om eerst iets fout te doen of te wel een negatief bouwprin-
cipe. Je leert namelijk (veel) van de fout en vervolgens leer je zoals
het behoort te zijn dus in feite leer je twee dingen.

Wanneer je alleen leert van het direct goed doen leer je in feite maar
een ding.

Dus je conclusie van de wereld op zijn kop is correct ;-).

@Paul: '3ware kaartje op Marktplaats'

Ben in het bezit van een 'oude' server met een goede HP RAID kaart maar
dat is zo'n log apparaat (30 Kg of meer?) die haal ik pas van stal wan-
neer de 'nood' voor een webserver vacant begint te worden en vandaar de
keuze om het eerst op de eigen desktop PC (MSI P55A-GD65, i7-870,
8*Gb RAM + 3 x 1 TB disks (zijn trouwens hot-swap)) te leren.

@Mark @Wouter en @Paul: 'Intel Rapid Storage Technology'

In de tussentijd het volgende document gevonden:

http://download.intel.com/design/intarch/PAPERS/326024.pdf

Vond  het geen verkeerd verhaal van dmraid i.c.m. Linux Software RAID of
is die Intel Rapid Storage Technology (zit op voormelde MSI P55A-GD65)
ook 'rommel'?

Heb hier geen ervaring mee of is dit een doodlopende weg in 'fietsen'
welke eindigt in een rotonde waarbij je alleen maar linksaf mag slaan?

@Wouter: Een Engelse rotonde is geen optie! ;-)

On 05/06/2012 03:56 PM, Mark Stunnenberg wrote:
> "Op een oude fiets moet je het leren"
> Ja, maar niet op een met een verrot frame! Zeg ik altijd maar ;-)
>
> Ik zou het hele moboRAID verhaal overslaan in je educatieve tour.

Gezien het feit dat jullie alle drie Linux Software RAID adviseren het
'verrot (MoboRAID) frame' inmiddels vervangen door een erg mooi 'vir-
tueel (Linux Software RAID) frame' en ga nu maar eens op zoek naar de
rest van de onderdelen om de educatieve tour al 'fietsend' te kunnen
doen.

Bedankt voor het advies en de groeten.

Fred

--

Linux status: - normaal GUI en iets minder CLI gebruiker -