Re: MoboRAID & Boot Partitie

On Sat, May 05, 2012 at 07:57:42PM +0200, lnx wrote:

> Had hier ook van gelezen (software RAID) en dat het stukken beter was
> als die MoboRAID maar dit is de volgende stap/experiment.

Da's de wereld op z'n kop.

dmraid (moederbord-raid) is veel complexer om op te zetten dan md (Linux
software raid). Onder Debian kan je de laatste trouwens opzetten vanuit
de installer; met de eerste kan dat ook, maar is het een stuk
moeilijker.

Je bent beter af, zoals Mark ook al schreef, om gewoon de Linux software
RAID te gebruiken. Als je later met échte hardware RAID werkt, dan zal
dat er uiteindelijk toch gewoon uitzien alsof het een enkele schijf is,
en maakt het verder allemaal niet meer uit.

--
The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by
the following formula:

pi zz a