Re: Beeldscherm niet op zwart

On Wed, Apr 18, 2012 at 03:44:28PM +0200, Paul van der Vlis wrote:

> Bedankt allen voor de antwoorden.
>
> Het lijkt er op dat het probleem is opgelost, tenminste hier op mijn
> testmachine (misschien is het nog hardware afhankelijk).
>
> Toen ik eenmaal door had dat ik moest zoeken op "screen blanking" vond
> ik deze pagina: http://www.shellperson.net/prevent-screen-blanking/
>
> Wat ik in de praktijk gedaan heb is dit:
> xset -dpms; xset s blank
>
> Volgens mij is vooral dat eerste interessant. Als je kijkt met "xset q"
> dan zie je dat je daarmee Energy-Star oftewel DPMS uit zet.

Juist.

Helaas is het zo dag gnome & KDE allebei hun eigen
screensaver-implementatie gebruiken, die los staat van de X
implementatie. Op zich zou dat niet zo erg zijn, maar het is wél zo dat
als je met 'xset' werkt, het _kan_ zijn dat de gnome of KDE screensavers
dat nog gaan overriden.

Mijn oplossing voor kiosk-situaties is dan ook geen gnome of KDE te
gebruiken (of op z'n minst hun screensavers niet), en 'xset s off; xset
-dpms' in een .Xsession te draaien (net voor de applicaties die gestart
moeten worden).

--
The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by
the following formula:

pi zz a