Re: ldap backup

On Thu, Apr 05, 2012 at 11:34:39PM +0200, Paul van der Vlis wrote:

> Het starten lukt inderdaad met een lege /var/lib/ldap. Maar als ik dan
> slapadd ga gebruiken krijg ik een melding "database already in use".

Acknowledge

> Ik zie een dergelijke optie niet.
>
> Maar ik geloof dat ik er uit ben door een opmerking in "man slapadd" ;-)
> ------
> All files eventually created by slapadd will belong to the identity
> slapadd is run as, so make sure you either run slapadd with the same
> identity slapd(8) will be run as (see option -u in slapd(8)), or change
> file ownership before running slapd(8).
> ------

Okay

> Na een "chown -R openldap:openldap /var/lib/ldap" loopt slapd,

Mijn inschatting is dat de twee regels:
   /usr/sbin/slapadd -l backup.ldif
   chown -R openldap:openldap /var/lib/ldap
vervangen kunnen worden door 1 regel:
   su openldap --command "/usr/sbin/slapadd -l backup.ldif"

Verder wel vreemd dat slapadd ook werkt zonder
dat het LDAP backend is opgestart.
Waarschijnlijk omdat LDAP schrijfacties special zijn.

> nadat ik de files had teruggezet.

??? "teruggezet"?   Bedoel je aangemaakt?

Cheers