Re: Probleem met netwerkchip RTL8111/8168B

Op 16-11-10 10:47, Paul van der Vlis schreef:
> Hallo,
>
> Ik probeer Squeeze te installeren op een systeem met een Asus M4A88T-M
> moederbord met daarop de RTL8111/8168B netwerkchip.

Ik kan nu eindelijk melden dat de RTL8111/8168B rev. 06 netwerkchip geen
probleem meer is bij Debian 6.0.4.
Er is non-free firmware nodig, maar die is simpel te downloaden:
http://cdimage.debian.org/cdimage/unofficial/non-free/firmware/squeeze/current/

Dit is erg prettig, want bijna alle huidige moederborden hebben deze
chip. In de manuals heet hij "Realtek 8111E".

Ik heb dit getest met een Asus AP Velocity III barebone, met een
P8H61-serie Intel moederbord.

Overigens zag ik dat er nu ook een niet-officiele Debian installer is
met een 3.2 kernel, WPA, en firmware. Zie: http://kmuto.jp/debian/d-i/

Groet,
Paul.

http://www.vandervlis.nl