Re: Mounten van NFS

Op 14-03-12 21:33, Geert Stappers schreef:

> Mogelijke oorzaak: netwerkswitch heeft de poort nog niet actief.

Het gaat om een heel normale switch, niet zoiets als in het datacenter
met "spanning tree" etc.

> Eventueele workaround: aan einde van de init scripts
> een `mount -a` toevoegen.

Dat deed ik tot nu toe altijd, maar of dat geschikt is voor b.v. /home
vraag ik me af. Wat ik graag wil is dat hij wacht tot het lukt om NFS te
mounten. En dat NFS blijft proberen te mounten.

Ik vraag me af wat daarvoor een goede procedure is. "mount -a" toevoegen
aan /etc/rc.local lijkt me meer een noodoplossing.

NFS kan immers ook b.v. het root-filesysteem mounten, dan zal er toch
ook gewacht moeten worden?