Re: Grub 1-kenning

Op 12-03-12 23:13, Wouter Verhelst schreef:

> "vaak" lijkt me veel gezegd. Het is inderdaad wel een enkele keer gebeurd.

Als ik me niet vergis waren het er zoveel dat ze niet meer allemaal op
het grub-scherm pasten.

> Als er al een beleidswijziging gebeurd is, dan is dat echter vooral
> "upstream" (i.e., bij de Kernel developers) gebeurd, niet binnen Debian.

Ik heb het over het deel na het streepje, dat is Debian specifiek.
Dus bijvoorbeeld de "-5" van 2.6.32-5.

En er zijn echter 2 soorten streepjes, zie bijvoorbeeld hier:
http://packages.debian.org/squeeze/linux-image-2.6.32-5-486
Er staat: Pakket: linux-image-2.6.32-5-486 (2.6.32-41)
Die "-5" blijft gelijk na release is mijn ervaring en dat is de ABI, de
nummering-tussen-haakjes ("-41") wijzigt. In de changelog hebben ze het
alleen over die nummering-tussen-haakjes:
http://packages.debian.org/changelogs/pool/main/l/linux-2.6/linux-2.6_2.6.32-41/changelog
 Een ingewikkelde materie...

> Natuurlijk heb ik gelijk ;-P

Dat valt nog te bezien ;-)