Re: Grub 1-kenning

Op 12-03-12 18:18, Wouter Verhelst schreef:

> Klopt ook niet. Als de ABI van je kernel ongewijzigd is, dan blijft de

Ik wist niet wat de ABI was, maar vond hier wat uitleg:
http://wiki.debian.org/DebianKernelABIChanges

> van je kernel ongewijzigd is, dan blijft de
> naam van de kernel op het filesystem en de packagenaam het zelfde, en
> wordt de oude kernel verwijderd door de upgrade. Als de ABI wél
> gewijzigd wordt bij een security upgrade (dit gebeurt, maar is zelden
> het geval), dan wordt het oude package niét verwijderd, en blijft die
> ook beschikbaar.

In Lenny en Squeeze is die ABI nooit gewijzigd na release volgens mij.

In Sarge gebeurde dit vaak, het lijkt me dat dat geen toeval is en dat
het beleid veranderd is.

Maar misschien heb je gelijk en zou het kunnen dat men in speciale
gevallen toch met een andere ABI komt.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.