Re: Grub 1-kenning

Geert Stappers:
> Paul van der Vlis:

> Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat zulke functionaliteit weg is.
> Niet dat ik de tijd heb om aan te tonen dat het nog steeds kan.

Zeker kan dat. Zijn os-prober en de vorige kernel geïnstalleerd, dan
wordt die laatste bij een update-grub gevonden, verschijnt in
/boot/grub/grub.cfg en daarmee in de keuzelijst.

Wordt hij om een of andere reden toch niet door os-prober gevonden of
wil je een aangepaste tekst in de keuzelijst, dan is de code altijd nog
handmatig in een evt. nieuw te creëren /etc/grub.d/nn_custom te zetten.
nn = getal dat de positie in de keuzelijst bepaalt.
De eerste 2 regels in nn_custom zijn altijd:

#!/bin/sh
exec tail -n +3 $0

en je begint je code op regel 4.
nn_custom uitvoerbaar maken (chmod a+x ...) en nog een update-grub.