Re: Vervelende foutmelding

Op 05-02-12 22:24, henk van ballegooijen schreef:

> Achter "dpkg --update-avail" moet nog een bestandsnaam worden ingevuld (
> van een reserve-kopie bestand bv.)

Aha, dan heb ik de manual niet goed genoeg gelezen.

> Ik denk dat in het bestand /var/lib/dpkg/available alleen bestanden
> worden bijgehouden die je ooit handmatig installeert met "dpkg -i"

Er komen ook pakket in die je via apt-get installeert.
Als je een pakket verwijderd wordt het daar niet verwijderd.

Waarvoor het nu eigenlijk dient is me niet zo duidelijk, blijkbaar is
het geen probleem als het leeg wordt gemaakt.

> Wanneer het bestand /var/lib/dpkg/status corrupt is, is dat vervelender.
> Gelukkig worden hier standaard een aantal kopieën van bewaard in
> /var/backups.

Bedankt voor de info.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.