fonts, denk ik. Maar wellicht zit het elders

Eerder deze week rebootte ik deze laptop. Ding draait Debian unstable,
en de batterij was per ongelijk 's nachts leeggelopen.

Na het opstarten zagen alle fonts in emacs, kuch, er wat vetter uit. Ik
besteedde er geen aandacht aan.

Echter: ik merk nu dat ik geen Japanse, Chinese of andere unicode tekens
meer zie. Volgens mij was dat "eerder" geen probleem.

Ik verwacht bijvoorbeeld deze website te kunnen lezen

http://en.wiktionary.org/wiki/%E7%9C%9F

maar ik zie hier in plaats van een Japans/Chinees teken gewoon een leeg
vierkantje. In Emacs (sorry hoor) zie ik, als ik tiep C-x 8 (enter) 771F
(enter): 真 in plaats van het karakter...

Apt-get update && apt-get upgrade gedraaid, en daarna de laptop weer
even uit- en aangezet, en nu zien de letters hier er weer mager uit, als
eerst. Hm?

Ik vermoed dat een en ander met elkaar te maken heeft. Maar het kan
toeval zijn.

Ik heb *geen* idee waar ik moet beginnen met zoeken? Ik zie in
/var/log/aptitude zo op het oog niet wat er op font-gebied (of locales)
is vernieuwd.