Re: Grub onzichtbaar en twee andere vragen

Op 11-10-11 21:38, Paul van der Vlis schreef:

> Ik heb nu een vervangend moederbord, maar grub2 laat zich na het booten
> nog steeds niet zien. Ik zie een zwart scherm op het moment dat ik grub
> zou moeten zie. Ik mis niets meer van het bootproces, behalve grub zelf.
>
> Grub is er echter wel, en als ik wat met pijltje omhoog en omlaag speel
> op het moment dat het er is, dan wordt het zichtbaar. Dus het is niet zo
> dat de resolutie verkeerd is o.i.d.
>
> Mocht iemand weten wat dit kan zijn, dan zou ik dat erg graag horen.

Het blijkt te komen doordat de VGA erg traag start. Als ik GRUB_TIMEOUT
wijzig in b.v. 20, dan verschijnt grub na ca. 8 seconden, terwijl de
timeout default 5 seconden is.

De optie "GRUB_TERMINAL=console" geeft echter nog een mooier resultaat,
want dan wordt er niet geswitched naar een andere resolutie en daardoor
hoeft de timeout ook niet te worden aangepast.