Re: 2TB disks, enige dingen geleerd

On Mon, Sep 26, 2011 at 10:25:47PM +0200, lunixbox wrote:
> [...]

..

> Vind dit toch een misser van de installer !  zeker voor mensen die
> niet zoveel linux kennen (als ik )
> Al meer ruzie met grub2  gehad ,mijn simple oplossing herinstaleren

Lang geleden heb ik me als ervaren Linux-gebruiker aangeleerd de installatie
zo standaard mogelijk te doen. Daarmee voorkom je dergelijke problemen
grotendeels.

Als je kiest voor een eigen indeling zit je helaas aan bovenstaande
probleem vast. Zeker bij RAID en >2TB.

Bij het systeem dat ik zelf heb opgezet had ik toch een partitie nodig
om te starten, dus kon ik prima uit de voeten met de combinatie LILO
en +2TB RAID. Dat de maximale partitie "maar" 2TB groot is vind ik niet
zo'n probleem.

@Paul: gebruik jij GPT toevallig samen met UEFI?
Volgens mij zijn er nog voldoende developpers die ermee te maken gaan
krijgen maar nog nooit een werkend systeem met UEFI hebben gezien.

UEFI is nu natuurlijk een heikel onderwerp.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver