Re: Traffic

On 08/22/2011 02:34 PM, Stephan Verrips wrote:

Hoi,

> Ik moet vanwege een video stream de traffice voor dit apparaat veilig
> stellen. Ik heb dus een pc met 1 WAN netwerkkaart en 2 LAN netwerk
> kaart. Van deze lan netwerkkaarten moet ik het dataverkeer kunnen
> beperken. Volgens mij doe je dat met tc. Het gaat dus om qos op de LAN
> netwerkkaarten. Weet iemand hoe is dat precies aan moet pakken ?

De Linux Advanced Routing & Traffic Control van Bert Hubert is je
vriend. Als je met dit soort zaken bezig bent, moet je zeker een
bookmark hebben naar: http://lartc.org/

en dan heb je hier nog een dieplink naar het antwoord op je vraag:
http://lartc.org/howto/lartc.ratelimit.single.html

groet,

Winfried