Re: fsck na boot afbreken

Op 20-08-11 22:02, Paul van der Vlis schreef:

> Ik hoorde dat je bij Ubuntu de check kunt afbreken met ESC, dat heb ik
> laatst geprobeerd onder Debian, maar het functioneerde niet.
> Naar zoiets ben ik dus op zoek.

Dit blijkt bij Debian Squeeze ook te kunnen, maar niet bij Lenny. Het is
dus blijkbaar een nieuwe feature.

Ik heb in Lenny nog wat testjes gedaan, maar het "doorgaan" lukte niet.

Met ctrl-c kun je fsck wel afbreken maar dan kom je in maintenance mode,
en die kun je alleen afbreken met ctrl-d waarop je reboot en de check
weer opnieuw begint.