Re: fsck na boot afbreken

Op 20-08-11 21:15, Huub Reuver schreef:

> Als het systeem problemen geeft zou ik zelf met init 1 starten en
> dan met tune2fs proberen de fsck cycli uit te zetten.

Ik wil het juist weer goed krijgen.
Als ik de fsck cycli uitzet kan ik niet testen.

> Het probleem daarbij is dat je de fsck wel periodiek wil uitvoeren
> en dat je dit wel in moet plannen en vastleggen. Je moet het wel
> doen. Dit probleem is daarbij hetzelfde als bij systemen die 24/7
> aanstaan.

Het systeem staat 24/7 aan, maar heeft wel eens onderhoud nodig e.d.
Het is vervelend als het booten dan altijd lang duurt.

Ik hoorde dat je bij Ubuntu de check kunt afbreken met ESC, dat heb ik
laatst geprobeerd onder Debian, maar het functioneerde niet.
Naar zoiets ben ik dus op zoek.