Re: Chinees, Koreaans, Japans

Op 18-08-11 11:07, Sjoerd Hiemstra schreef:
> Paul van der Vlis schrijft:

> Geen van die pakketten is bij mij geïnstalleerd (in Stable), maar de
> talen worden goed weergegeven, ik laat even een screenshot zien van
> wat daar onderin die site staat:
> http://home.kpn.nl/shiems/los_spul/talen.png

Hmm, interessant.
Misschien komt het omdat mijn systeem een upgrade is.
Ik zal ook eens bij een verse installatie kijken.

> 'charset=utf-8', zo staat er in de html-code. Daarmee moet het toch
> lukken?

Op zich wel, maar de tekens moeten er wel zijn.

> Voorzover ik kan nagaan, wordt in de html-code gebruik gemaakt van het
> font dat je in je browser als standaard hebt ingesteld. Blijkbaar is
> dat bij jou geen unicode-font, of niet volledig.

Daar zit wat in.

> Het standaardfont in mijn browser staat ingesteld op 'sans serif'.
> Ik meende dat dat Déja Vu sans is.

Bij mij in Iceweasel op "serif". "sans serif" kan ik wel kiezen.

In Gnome (ik gebruik meestal Epiphany, ook al is het op het moment wat
brak) is het "Sans".

Bij mij gaat bij mij overigens ook om het e-mail programma (Icedove).
Als ik dan toch chinese spam krijg...

> (P.S. Mocht je reageren, ik ben er pas over 10 dagen weer...)

Noted.