Chinees, Koreaans, Japans

Hallo,

Vele tekens zie je meteen goed in Debian, zoals bijvoorbeeld Arabisch,
Hebreeuws en Tamil. Maar sommige ook niet, waaronder Chinees, Koreaans
en Japans.

Alhoewel ik die talen niet ken ergerde ik me daaraan en heb dit
opgelost, misschien vinden anderen het ook interessant.

chinees (en Japans):
apt-get install ttf-arphic-bkai00mp ttf-arphic-bsmi00lp
ttf-arphic-gbsn00lp ttf-arphic-gkai00mp ttf-arphic-ukai ttf-arphic-uming

koreaans:
apt-get install ttf-unfonts-core

Nu zie ik in elk geval alle talen onder aan de Debian site:
http://www.debian.org/

Sommige programma's moet je herstarten voordat het werkt. Tijdens het
installeren bevroor mijn beeld af en toe, zelfs de muis deed het niet
meer. Even wachten en het was weer goed.