Re: pingen van imap in Evolution

On 08/13/2011 12:27 PM, Paul van der Vlis wrote:

Hoi,

> Als POP goed gaat en IMAP niet, dan is het natuurlijk mogelijk dat de
> IMAP server van Ziggo toevallig wat problemen heeft.

Er zit nog een verschil tussen IMAP en POP: POP polt met steeds een
nieuwe TCP connectie, IMAP, als je de IDLE extensies gebruikt, houdt een
TCP connectie lang open en kan daar een lange tijd niets over versturen.
Als je router die connectie uit de NAT-tabel gooit, ben je gaar. En om
eerlijk te zijn: in dit op punt vertrouw ik de consumer-grade routers
voor geen meter.

Groet,

Winfried