Re: pingen van imap in Evolution

2011/8/12 Frank Voncken <frankvoncken@gmail.com>
Op vrijdag 12-08-2011 om 11:36 uur [tijdzone +0200], schreef Paul van
der Vlis:

> Is het probleem niet aanwezig als je een draad gebruikt? Dan lijkt de
> kans me redelijk dat het aan de draadloze verbinding ligt. Vaak helpt
> het dan om de router in te stellen op een ander kanaal. Wellicht heb je
> buren die op hetzelfde kanaal zitten met een apparaat, dat kan storing
> geven.
>
> Groet,
> Paul.

Helaas is er geen verschil tussen onbedrade en bedrade verbinding.
Evolution doet er soms lang over om imap-server te bereiken, soms gaat
het heel rap. Opmerkelijk is dat er geen probleem is met pop-server, die
wordt altijd rap bereikt.

Dat probleem had ik niet bij een vorige modem van Ziggo. Net als Paul
verdacht ik ook de nieuwe Ubee-modem. Ik zou de imap-mails kunnen
omzetten in pop, maar dan kan ik ze niet meer buiten mijn notebook
bereiken. Niet dat het erg is, ik kan er mee leven. Maar toch.

Groeten,
Frank