Re: pingen van imap in Evolution

Op 12-08-11 21:29, Frank Voncken schreef:

> Helaas is er geen verschil tussen onbedrade en bedrade verbinding.
> Evolution doet er soms lang over om imap-server te bereiken, soms gaat
> het heel rap. Opmerkelijk is dat er geen probleem is met pop-server, die
> wordt altijd rap bereikt.
>
> Dat probleem had ik niet bij een vorige modem van Ziggo. Net als Paul
> verdacht ik ook de nieuwe Ubee-modem. Ik zou de imap-mails kunnen
> omzetten in pop, maar dan kan ik ze niet meer buiten mijn notebook
> bereiken. Niet dat het erg is, ik kan er mee leven. Maar toch.

Als POP goed gaat en IMAP niet, dan is het natuurlijk mogelijk dat de
IMAP server van Ziggo toevallig wat problemen heeft.

Je zou ook eens elders (b.v. bij de buren) kunnen proberen of je daar
dezelfde problemen hebt.

Zelf zou ik niet snel omschakelen van IMAP naar POP, IMAP is gewoon veel
mooier.

De IMAP implemenatatie van Evolution schijnt overigens niet zo heel goed
te zijn. Deze IMAP code is onlangs herschreven en schijnt een stuk beter
te zijn, maar die nieuwe versie zit volgens mij nog niet in Debian. Je
zou het voor de grap ook eens met Icedove (=Thunderbird) kunnen proberen.