Re: Debian Networking

On Fri, 2011-08-12 at 15:33 +0200, Paul van der Vlis wrote:

> Volgens mij kan een chroot niet booten. Voor zover ik weet is het alleen
> een filesysteem, en wordt er geen init gestart.

Okay ik wissel het woord chroot in voor een deboostrap installation. Wat
in wezen niks meer of minder is dan een chroot is op een filesystem.

Hier tref je een step by step guide voor een minimal installation aan.
http://www.thegeekstuff.com/2010/01/debootstrap-minimal-debian-ubuntu-installation/

Deze minimal Debian server boot nu met 4 cpus, native 64 bit.

> Maar je zou eens kunnen proberen om het netwerk te starten met de
> scripts in /etc/init.d/. Geen idee of het kan. Iets als Apache of MySQL
> kun je prima starten.
>
> Bij lxc wordt init wel gestart. Je kunt lxc net zo simpel gebruiken als
> chroot. http://wiki.debian.org/LXC

In /etc/init.d/ staat networking, wat een call doet naar ifup & ifdown.
Deze staat niet geïnstalleerd.

> Voor zover ik weet kun je de gewone sparc installer gebruiken, en is
> sparc64 binnen Debian een uitbreiding op de gewone sparc. De normale
> applicaties zijn daar 32-bit, maar het draaien van 64-bit applicaties
> kan ook dacht ik.

Wat een onzin. In de 32-bit user land kan je geen 64 bit applicaties
draaien. En waarom 32-bit? Zou jij dat op een AMD 64 ook doen?

En die installer voor debian-ports die komt er wel. Als ik het netwerk
op deze buildd server aan de gang krijg tenminste.

Dat weet ik! De wens blijf.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel