Re: Debian Networking

Op 12-08-11 13:59, Frans van Berckel schreef:
> Iemand ervaring met netwerken? Op dit moment bouw ik een Debian chroot
> voor mijn Sparc64 servers, helemaal van scratch af aan opnieuw op.
>
> Nu loop ik tegen het probleem aan dat het netwerk niet op komt.
> Handmatig met ifconfig eth0 ip-adres up gaat het wel, maar niet dat
> upstart dat automatisch voor me doet.
>
> In mijn interfaces staat wel gewoon ...
>
> allow-hotplug eth0
> auto eth0
>
> # The primary network interface
> iface eth0 inet static
> 	address 192.168.1.249
> 	netmask 255.255.255.0
> [...]

Voor zover ik weet heeft een chroot geen eigen netwerk, maar gebruikt
het het netwerk van de host.

Het is me niet duidelijk of je Linux draait op die machine met sparc64
processor. Maar als je Linux draait, dan zou je eens kunnen kijken naar
Linux containers. Dat is net zoiets als chroot, maar o.a. met een eigen
netwerk. http://lxc.sourceforge.net/