Re: pingen van imap in Evolution

Op 12-08-11 11:24, Frank Voncken schreef:
> Op vrijdag 12-08-2011 om 11:16 uur [tijdzone +0200], schreef Paul van
> der Vlis:

> Gebruik jij Icedove icm Ubee-modem van Ziggo?

Nee, ik heb een ADSL verbinding bij XS4all.

Ik heb wel een klant die Evolution gebruikt op een verbinding van Ziggo.
Ik meen draadloos, maar dat weet ik niet zeker. Hij connect naar mijn
mailserver met IMAP. Ik heb hem af en toe aan de telefoon, meestal is er
dan sprake van een storing op de SMTP server van Ziggo. Ik heb hem nog
nooit gehoord over problemen zoals jij die hebt.

Is het probleem niet aanwezig als je een draad gebruikt? Dan lijkt de
kans me redelijk dat het aan de draadloze verbinding ligt. Vaak helpt
het dan om de router in te stellen op een ander kanaal. Wellicht heb je
buren die op hetzelfde kanaal zitten met een apparaat, dat kan storing
geven.