Re: Clamav Debian Squeeze

Op 11-08-11 23:31, Stephan Verrips schreef:

> Ik heb een besluit genomen af te zien van clamav. Eigenlijk heb ik
> het niet nodig omdat ik standaard altijd onder debian 6.0.2 werkt.
> Maar ik dacht dat het een aardige aanvulling was op mijn mailserver.
> Ik kom er niet uit en zie er dus vanaf. Als ik weer es tijd heb, dan
> ga ik het wel testen. Nu werken de dagelijkse virussen (2 to 3 maar)
> toch niet en komen toch standaard in mijn spam folder. Toch bedankt
> !

Ik heb die header "X-Spam-Virus" nog nooit gezien. Toch vind je wel wat
als je er op googled. Mails met virussen worden default niet afgeleverd,
maar gedumpt in de directory /var/lib/amavis/virusmails/

Vroeger kreeg ik daar altijd een mailtje over als ik me niet vergis,
maar de laatste tijd heb ik geen mailtjes meer gezien. Dat moest ik maar
eens gaan checken.

Hmmm, heb net mezelf net een testmailtje gestuurd met daarin het eicar
virus, en het komt gewoon aan...
http://en.wikipedia.org/wiki/Eicar_test_file
Toch zie ik in de subdirectories van /var/lib/amavis/virusmails/ actuele
mails.