Re: pingen van imap in Evolution

Op vrijdag 12-08-2011 om 08:25 uur [tijdzone +0200], schreef Ruud
Beukema:
> Hallo Frank,
>
> Ik gebruik ook Ziggo icm Ubee wifi-modem en hoewel Evolution niet
> landurig bezig is tijdens het pingen merk ik wel dat bij het bezoeken
> van websites met enige regelmaat het 'resolven' van de DNS erg traag
> gaat. Wellicht ligt het probleem dat je beschrijft ook hierin? Of
pingt
> Evolution meteen ip-adressen?
>
> Vriendelijke groet,
> Ruud

Hallo Ruud,

Ik merk inderdaad soms dat het laden van een site even stil staat om
vervolgens opeens op volle snelheid te laden. En als ik langdurig met
bedrade verbinding werk, valt de verbinding opeens uit. Ik ga dan over
op een draadloos verbinding. Wat evolution betreft, het pingt
regelmatig. Duurt paar minuten dan niet lang? Dat is in ieder geval wat
ik niet gewend ben bij de vorige modem van Ziggo. Ik vermoed dat er iets
aan de standaard instellingen van Ubee modem veranderd moet worden, maar
hoe?

Frank

P.S.: graag de mails binnen Debian-user-dutch houden zodat anderen ook
mee kunnen lezen. En de nieuwe mails telkens onder de vorige mails
plaatsen. Dat is - zo heb ik ervaren - de regel van deze groep
gebruikers.