Re: kan debian geen minix partities lezen

On Tue, May 31, 2011 at 07:12:34AM +0000, Roelof Wobben wrote:

> Klopt,
>
> Als ik het probeer met sdb in plaats van  sdb4 dan krijg ik de goede bestanden te zien.

Mooi. Goed om te lezen dat de data in het minix filesystem weer bereikbaar is.

> Maar wat heeft dit te maken met de foutmeldingen die ik zie in mijn .xsession-error file

Die meldingen proberen te vertellen dat er een erg vreemde partitietabel is.
( eigenlijk dat er erg vreemde partitietabellen zijn )

Advies:
  Haal de data uit die gekke /dev/sdb4,
  delete die partitie, maak een fatsoenlijke extended partitie op /dev/sdb4 aan,
  maak daarbinnen logische partities, maak filesystems aan op nieuwe (logische) partities
  en zet je data weer terug.

Groeten Stappers
--
> And is there a policy on top-posting vs. bottom-posting?
Yes.