Re: kan debian geen minix partities lezen

Eerder beweerde ik:
reactie Roelof:
> Dat kan dus niet.
> Als je via fdisk probeert. krijg je een foutmelding dat je niet van een
> gewone partitie een extended kunt maken en andersom.
> Dan moet je de partitie verwijderen en opnieuw maken. Dan kan ik doen maar
> ben ik dan niet mijn minix gegevens kwijt.

Dat is wat lastiger. Dan moet je eerst een backup maken van de
minix-partities, jouw recept toepassen, en de backup weer terugzetten.
Of een tool zoeken die het partitietype rechtstreeks kan aanpassen.

Backup van de extended partitie met daarin de minix-partities:
dd if=/dev/sdb4 | xz > $HOME/sdb4.xz

fdisk /dev/sdb
- gooi sdb4 weg
- maak extended partitie sdb4 aan