Re: Squeeze en IPv6

Op 29-05-11 11:51, Jelle de Jong schreef:

> De squeeze kernel heeft ipv6 built-in en kan via de de kernel boot
> opties aan-en-uit gezet worden.
>
> De pre-up line moet dus weggehaald worden opdat hier waarschijnlijk een
> error code op returned (module bestaat niet meer) waardoor het netwerk
> niet opstart tenzij je | true achter je pre-up commands plaats.

Ik schreef "Maar ook nu ik die regel verwijderd heb lukt het niet", ik
had die regel dus al weggehaald.

> auto vlan2
> iface vlan2 inet6 static
>   address 2a01:1b0:7999:424::32
>   netmask 64
>   gateway 2a01:1b0:7999:424::1

Ha, wat ik zie is de "auto", die mist in mijn setup! Maar of dit het is,
is maar de vraag, want ik heb eerder in de ipv6 config wel een "auto"
staan. Zoiets dus:

auto eth0
  iface eth0 inet static
  address 91.198.178.50
  netmask 255.255.255.0
  broadcast 91.198.178.255
  gateway 91.198.178.1

  #IPV6 static configuration
  iface eth0 inet6 static
  #pre-up modprobe ipv6
  address 2a01:1b0:7999:424::32
  netmask 64
  gateway 2a01:1b0:7999:424::1
  #END IPV6 configuration

> Verder is /etc/init.d/networking restart niet meer ondersteund en dien
> je de ifup vlan2 and ifdown vlan2 commands te gebruiken.
>
> man interfaces
> man ifup

Punt is dat dit een machine in het datacenter is. De netwerkverbinding
uitzetten is dus niet zo handig.