Re: Squeeze en IPv6

On 28-05-11 17:54, Paul van der Vlis wrote:
> Ik heb een machine geupgraded naar Squeeze, en het blijkt nu dat IPv6
> niet meer werkt.  In /etc/network/interfaces stond:
>
> Dat dat misgaat begrijp ik, want er is geen ipv6 module meer. Maar ook
> nu ik die regel verwijderd heb lukt het niet, ik krijg:
>
> Nu vraag ik me af hoe ik IPv6 weer aan de praat krijg, en wat de juiste
> manier is om networking te herstarten.

De squeeze kernel heeft ipv6 built-in en kan via de de kernel boot
opties aan-en-uit gezet worden.

De pre-up line moet dus weggehaald worden opdat hier waarschijnlijk een
error code op returned (module bestaat niet meer) waardoor het netwerk
niet opstart tenzij je | true achter je pre-up commands plaats.

auto vlan2
iface vlan2 inet6 static
  address 2a01:1b0:7999:424::32
  netmask 64
  gateway 2a01:1b0:7999:424::1

Verder is /etc/init.d/networking restart niet meer ondersteund en dien
je de ifup vlan2 and ifdown vlan2 commands te gebruiken.

man interfaces
man ifup

Met vriendelijke groet,

Jelle de Jong