Re: debootstrap installatie

Op zondag 15 mei om 14.23 uur schreef Geert Stappers:
> Dit bericht is om verdere follow-ups in deze nieuwe thread te krijgen.

O, nou, over het onderwerp 'debootstrap installatie' heb ik weinig meer
te zeggen. Het ging wel voorspoedig.
Het is niet iets voor mensen die nog niet bekend zijn met Linux.
Vanuit mijn bestaande Squeeze-installatie zag ik dat er nog niets
in /home stond; met adduser moet je jezelf nog als user toevoegen.
En hoe 'su' je naar root? Root blijkt al wel te bestaan, maar ik ken
het wachtwoord niet. Maar je kunt root een nieuw wachtwoord geven,
zonder het oude te kennen. Dat soort dingen allemaal.

Merkwaardig genoeg heb ik wel weer hetzelfde probleem als toen ik een
upgrade probeerde van Squeeze naar Wheezy: bij het uitloggen uit X,
zowel bij KDE als Fluxbox, valt het signaal voor de monitor weg.
Zodat de reset-knop nodig is om hier uit te komen. Wordt nog uitgezocht.