Re: Nieuwe Wheezy-installatie

Op zaterdag 14 mei om 15.36 uur schreef Paul van der Vlis:
> Grub zo manipuleren dat het een ISO op disk boot kan vast ook, maar ik
> zou niet weten hoe.

Nou, zoals altijd met dit soort dingen: als je het kunstje eenmaal door
hebt, dan is het zo simpel als wat.  :-)  Het staat beschreven in
www.debian.org/releases/stable/i386/ch04s04.html.en .

Behalve de iso download je een vmlinuz en een initrd.gz, en maakt een
tijdelijke entry in Grub waarin deze regels voorkomen:

    linux /pad/naar/vmlinuz
    initrd /pad/naar/initrd.gz

Via deze ingang valt de iso dan te installeren.

Ik stuit hierbij op het feit dat om een CD wordt gevraagd die er niet
is. Ik weet nu niet of dat komt van een foutje in de code, of dat ik de
goeie initrd en vmlinuz wel te pakken heb. In de handleiding staat dat
je vmlinuz en initrd.gz 'from the Debian archives' kunt downloaden. Het
is alleen wat vaag waarvandaan precies. Toch is het me op deze manier
wel eens gelukt.

Maar de andere manier met debootstrap heeft ook voordelen, dus laat ik
het bovenstaande maar even voor wat het is.