Re: Nieuwe Wheezy-installatie

On Sat, May 14, 2011 at 08:17:36AM +0200, Geert Stappers wrote:

> ~ nog minder ver.
>       <knip/>
>
> Mijn inschatting is dat je alsnog een console hebt genomen die op de
> de Xwindows leunt. De console die ik bedoel is de echte text console.

> Een echte kernel oops. Als ik die te lijf zo moeten gaan,
> dan begonnen ik bij verder inlezen over "Tainted"

Als ik het goed lees een probleem met udev, waarbij zowel X als de harde
schijf in de problemen raken. Zelf kan ik weinig met zo'n dump, maar ik
vraag me even af of de kernel, de initrd en de modules nog bij elkaar
passen.

Een kernel-oops vraagt meestal om de foutmelding (de foto) en kan het
beste worden doorgestuurd naar een kernel-developper of in dit geval de
debian kernel-maintainer. Die heeft dan nog de kernel-image nodig. Voor
een pre-compiled kernel is misschien de kernelversie genoeg.

Kun je de informatie uit "cat /proc/version" bij de foto vermelden?

Probleem hier lijkt mij een ongelukkige combinatie van kernel en userland.
Deze verdwijnt na een upgrade. Voor het oplossen van de oops zou je het
systeem niet moeten aanpassen tot de developper het probleem heeft kunnen
traceren.

Dan moet je eerst weten of een developper het probleem wil oppakken en of
de OP het systeem zo lang kan missen.

Ik denk dat je in elk geval de /proc/version en de foto naar de maintainer
zou kunnen sturen. Misschien is er meer fout dan je in eerste instantie
ziet.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver