Re: Samba tdbsam usernames/paswoorden overzetten

Op 04-05-11 17:14, Paul van der Vlis schreef:
> Hallo,
>
> Ik gebruik bij een klant tdbsam authenticatie in Samba. Nu moet ik dit
> overzetten naar een nieuwe machine. Ik dacht altijd dat dit in
> /var/lib/samba/passdb.tdb kwam te staan, en dat ik die bestanden wel kon
> overzetten. Maar dit bestand is al lang niet meer gewijzigd en dat lijkt
> me niet kloppen.
>
> Iemand een idee waar Samba's tdbsam zijn usernames en paswoorden opslaat
> en of ik gewoon de bestanden kan overzetten?  (van Sarge naar Squeeze).

Samba's tdmsam blijkt de users en paswoorden e.d. toch op te slaan in
/var/lib/samba/*, alleen wijzigt het niet de datum van de bestanden.
Hmmm, weet niet waarom.

Maar met md5sum is toch duidelijk te zien dat passdb.tdb veranderd als
je een user toevoegt.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--