Re: Toetsenbord probleem

Op 02-05-11 20:38, Willem Jager schreef:

> Ik gebruik Gnome en heb geen USB toetsenbord, gewoon een met een groen
> stekkertje.

Paars neem ik aan, groen is voor een muis, verwisselen kan rare
problemen geven. Deze aansluiting heet PS/2. Ik heb nog een machine met
PS/2 toetsenbord up-to-date gebracht, ook daar zie ik geen problemen.

Maar als ik het goed begrijp doet het toetsenbord het wel in GDM (waar
je je gebruikersnaam en paswoord moet ingeven bij het inloggen). Het
lijkt dus alleen een Gnome probleem. Correct?

Heb je ook een andere user die kan inloggen? Zo ja, heeft die hetzelfde
probleem? (Eventueel kun je voor dit doel een andere user aanmaken met
"systeem | beheer | gebruikers en groepen").

Ik heb wel eens gehad dat een programma de toetsenbord functionaliteit
overnam (een toetsenbord in software, GOK heette het geloof ik) door een
verkeerde toetscombinatie. Kijk eens bij "systeem | voorkeuren |
assisterende technologien" en schakel evt. de assisterende technologien
uit (= default).
En kijk ook naar de Gnome toetsenbord instellingen. Die zijn te vinden
in "systeem | voorkeuren | toetsenbord". Misschien valt je daar iets op.
In de tab "toegankelijkheid" hoort de toegankelijkheids functionaliteit
uit te staan.

Als aanvulling op het verhaal van Vincent: je kunt de logfiles ook
grafisch bekijken zonder toetsenbord met "toepassingen |
systeemgereedschap | logbestand weergave".

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/