Re: Toetsenbord probleem

On Mon, May 02, 2011 at 08:38:21PM +0200, Willem Jager wrote:

> Ik gebruik Gnome en heb geen USB toetsenbord, gewoon een met een
> groen stekkertje. In mijn sources.list gebruik ik niets speciaals.
> Ook heb ik al een aantal keer gereboot, omdat ik onder debian niet
> meer kan zoeken op internet (ik kan geen zoektermen intypen) doe
> ik dit dan onder windows. En vervolgens weer rebooten naar debian
> om te kijken of je iets kunt doen. Maar dit duurt natuurlijk
> eindeloos dit heen en weer booten, en ik heb ook nog niets zinnigs
> kunnen vinden. Vandaar dat ik toen hier maar een vraag geponeerd
> heb.

Als je niet bang bent voor de commandline kun je met ctrl-alt-f1 naar
een console schakelen en inloggen als root. Dan kun je met het programma
"links" het web afstruinen. Eventueel installeren met "apt-get install
links".

In /var/log/dpkg.log kun je een log vinden van wat voor pakketten zijn
geinstalleerd. Als je de pakketten opzoekt die je op het kwade moment
werden geinstalleerd kunnen we daar misschien een kandidaat-schuldige
tussen vinden.

Verder is het interessant om te weten wat er in je systeemlog staat
(/var/log/syslog tenzij je iets anders hebt ingesteld) en wat er in de
log van je X server staat (/var/log/Xorg.0.log).
--
Vincent Zweije <vincent@zweije.nl>   | "If you're flamed in a group you
<http://www.xs4all.nl/~zweije/>      | don't read, does anybody get burnt?"