Re: exim4 auth smtp

Hallo,

> Ik wil graag remote in kunnen loggen op mijn virtuele server met auth
> smtp. Port 25 en 465 staan open in ufw. Echter werkt het inloggen
> niet. Ik krijg steeds een access denied dat het geen open relay is.
> Dat is logisch, maar zou graag van een willekeurige plek mail willen
> verzenden door login en wachtwoord te gebruiken. Er is verschikkelijk
> veel documentatie beschikbaar voor exim4, maar ik snap het niet zo
> goed.
>
> Mailen en ontvangen buitenaf werkt wel, evenals lokaal mail
> verzenden.

> [...]

Op een squeeze install:
/etc/exim4/conf.d/auth/30_exim4-config_examples

Na het wijzigen van de config moet je  /usr/sbin/update-exim4.conf draaien.

Overigens is poort 465 (SMTP over implicit SSL) geen echte standaard.
Beter is het om SMTP over explicit SSL (STARTTLS) te gebruiken, over
poort 587.

Groeten,
Martijn.