Re: Webcam

Hallo Paul,

een aantal jaren geleden was het inderdaad tricky om een webcam te kopen
die ook onder Linux moest werken. Tegenwoordig zijn, voor zover ik weet,
de meeste nieuwe webcams UVC compatible. Het volgende staat op
http://en.wikipedia.org/wiki/USB_video_device_class:

"Webcams

Webcams were among the first devices to support the UVC standard and they are
currently the most popular UVC devices. It can be expected that in the near
future most webcams will be UVC compatible as this is a logo requirement for
Windows Vista ("Certified for Windows Vista")."

en even later:

"Operating system support

Linux

USB video class support for Linux is provided by the Linux UVC driver.

Since Linux 2.6.26 the driver is included in kernel source distribution."

Met vriendelijke groet,
Joris Mooij