Re: Fwd: multimedia probleem

On Mon, Mar 14, 2011 at 08:55:56PM +0100, Paul van der Vlis wrote:

> Gnash werkt inderdaad niet goed met video is mijn ervaring. Enige tijd
> geleden functioneerde het vreemd genoeg wel met YouTube. En met wat
> oudere filmpjes werkt het wel als ik me niet vergis.
      <knip/>
> Maar wellicht is het zinvoller eerst eens wat te googelen op het
> merk/type van je laptop en de termen "linux" en "flash".

Zoek ook eens op 'iPad' plus 'flash' en kom er dan achter
dat "het multimedia probleem wat flash heet"
ook anders opgelost kan worden.

Wat ik van http://webwereld.nl/tips---tools/84057/mozilla-ondersteunt-geen-html5-video-op-youtube.html
begrijp, is dat het weer de verkeerde kant uitgaat. Een fragment:

 H.264 is op dit moment geen geschikte technologie voor Mozilla,
 schrijft hij. In veel landen is het gepatenteerd, waardoor het gebruik
 illegaal is als er geen licentiegeld betaald wordt. Dat betekent niet
 alleen dat de browserontwikkelaar geld moet betalen, maar ook iedereen
 die het op websites gebruikt. Als H.264 een geaccepteerd deel van het
 gestandaardiseerde web wordt, dan vormen die gelden een barrière voor
 iedereen die iets nieuws wil maken, aldus Shaver.

De taak die wij nu hebben is uitleggen dat H.264 duur is.

> And is there a policy on top-posting vs. bottom-posting?
Yes.